måndag 28 november 2011

Dag 08 – En dålig vana jag önskar att jag inte hade.

Jag har en dålig vana att tänka för mycket. Jag kan tänka på en mening jag ska säga nästan 10-15 gånger innan jag ska säga den. Eller så när jag har sagt något så kan jag upprepa det i huvudet också 10-15 gånger och få lite ångest över hur jag sa det, eller hur folk reagerade osv. Jag tänker också mycket på vad folk säger och hur de säger de. På en fest för några veckor sen så var det en kille som sa till mig att jag var konstigt. Och det där har ekat i mitt huvud sen dess, på vilket sätt menade han? Menade han att jag var konstig bra :D eller menade han att jag var konstigt som i familjen adams- konstig :S.

En annan sak jag upprepar i mitt huvud flera flera gånger är mitt skratt, jag kan tänka åh nej där skrattade jag lite för högt, och ekar skrattet i mitt huvud och hånar mig.

Självklart så tänker jag och över analyserar saker som killar säger eller gör. Det driver mig till vansinne, det gör så att jag ligger sömnlös i perioder. Jag vet bara inte vad jag ska göra, jag kan inte styra över mina tankar, och jag kan verkligen inte styra över ångesten som allt detta tänkadet för med sig.

SÅ min dåliga vana är att jag tänker för mycket tänkande, och för dåligt självförtroende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar