torsdag 21 juni 2012

Jobb tider

Och Nu när jag skrivit om studier kan jag ju skriva o matt söka jobb också! Och då tänkte jag tipsa om en sida jag har användt mig av, nämligen Metrojobb Det är alltså en hemsida där man väldigt enkelt kan söka efter jobb efter län eller efter jobb kategori.
Om man klickar in på det län man vill jobba I (I mitt fall kronobergslän eftersom det är där jag pluggar) så kan man sen klicka sig vidare därifrån och välja mellan stad eller jobb kategori. Hur lätt som helst! 

En väldigt smart sak är att man kan bevaka jobb! Man får då ett mail till sin vanliga email när det kommer upp ett jobb som matchar den sökning man har gjort tidigare, på så sätt slipper man ju gå in där 20000 gånger varje dag bara för att försöka vara först på ett job! Smart va ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar