onsdag 4 juli 2012

Träning? diet?

Tänkte försöka mig på att "banta" igen. Känner väl egentligen att det här med att banta inte är min grej, så ska bara försöka att inte äta lika mycket och lika onyttigt = inget socker och nästan inget mjöl! Använder mig av appen "shape up" för att hålla reda på mitt kalori intag, vet inte om det är det bästa sättet men det är iaf ett sätt att hålla reda på att jag inte äter för mycket! Om nån har nått annat tips på nån bra app eller bra metod så är förslag hjärtligt välkomnade!

Har hittat massa podcasts som jag hade tänkt lyssna på när jag ska ut och gå. Nästan alla är på ca 50 min så att gå en promenad medan man lyssnar borde ju bli ganska lagom. Ska snart gå ut och ta en liten runda tänkte jag, ska möta Bella vid bussen så jag tar en liten omväg dit för att få lite motion och för att fördriva tiden. Har varit helt sjukt rastlös idag! Jobbade "bara" till 2 så när jag kom hem satt jag ute en stund och solade och käkade jordgubbar och vattenmelon, men sen blev det för varmt så då gick jag inte och la mig på soffan istället.

Just nu vill jag bara fylla år och (Förhoppningsvis) få en ritplatta så jag kan ta tag i mitt illustrerande på riktigt, har ju nämnt innan att jag vill illustrera och skriva en barnbok baserad på min systerson som han kan få i födelsedagspresent eller julklapp!

Hemskt vad jag blarrar! Nu ska jag fortsätta titta på tv och slappa innan jag tar tag i mig själv!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar