lördag 24 september 2011

Dreads!!!!

Äntligen har jag gjort det!! och jag är hur glad som helst! Tänkte lägga upp lite före och efter bilder.


Jag fick min inspiration från http://www.galapril.com/ . Hon är hur snygg som helst, och från vårt grannland Danmark dessutom. Hon hade lagt upp en video på youtube där hon visar hur hon gjorde sina dreads och det var de instruktionerna jag följde så att säga. men ja här kommer lite bilder =)



Här är en före bild. Har precis Hennat om håret så det är sådär orange/rött och fint

 Så här snygg såg jag ut undertiden. Hade gummiband i hela håret för att separera håret så det blev lättare att göra dreads.
Och såhär ser det ut ca 3 dagar efteråt! Har fortfarande gummiband i för att hålla ihop rötterna så att det inte smiter ut så mycket hår. Just nu står dom rakt ut, så jag kommer nog få ha det uppsatt på dagarna ett tag till!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar